Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen
Det hade jag också varit intresserad av. Jag har gått med i tennisinsight nu och kan säga att det har gått bra med plus i tennisen sedan dess. Om det nu är av all extra statistik man fått vet jag inte, men bra är den. Kan vara en start för dig kanske?
|
Tack för tipset!
Anledningen till att jag undrar är för att jag ofta tycker mig se en tendens att odds stiger
för mycket när motspelaren bryter serve även om det inte matchavgörande, eller för den delen ens setavgörande även om det är en god bit på vägen om man bryter!
Ett exempel från en tennismatch idag där matchvinnarodds på Spelare A låg på ca 2.2x respektive ca 1.8x innan matchstart. Minns ej det exakta förloppet, men var något i stil med att det stod 1-2 och Spelare B bröt till 1-3 och då steg odds på Spelare A till ca 3.5x. I mina ögon är detta en rejäl stigning i och med att matchen var på totalt 5 set och att inte ens första set var över.
Orsaken till att jag efterfrågan datan är alltså för att se huruvida man semi-blint kan spela på spelaren som blir bruten under förutsättning något i stil med:
- Hyfsat jämn match på förhand
- Gärna 5 set
- Brytning sker relativt tidigt i Set 1
Intresserad av att undersöka om oddsstigningen verkligen är motivierad, och om det inte är så att det ofta jämnar ut sig av bl.a. psykologiska skäl och skapar spelvärde.
Jag kan inte påstå att jag är det minsta insatt i Tennis, men hör gärna synpunkter från övriga på forumet som jag vet är väldigt duktiga på Tennis och/eller trading i allmänhet.