| 2011-03-07 21:00 | Premier League | Blackpool vs Chelsea |
2 |
HT/FT |
1 |
1.850 |
Spelar ett spel där jag dels går emot den berömda universal law of home doggies och ingen statistik talar för detta spel egentligen.
MEN (finns ju alltid ett men när man öppnar med meningar som ovan):
*Chelseas vinst mot Utd senast var måhända slumpartad och kanske inte helt rättvis, men nog så viktig för laget Chelsea. Att slå liv i ligan igen och dessutom få poängtapp från Utd och Arsenal i helgen som en skänk från ovan var det bästa som kunde hända Chelsea.
*Blackpool har haft ett tufft 2011, hemma och borta är man 5 förlorat 5/11 matcher redan i HT. I ett par till har man haft kryss eller ledning och ändå förlorat! Noterbart här är att i de matcher som de inte förlorat i HT och sedan FT så har Adam, Taylor-Fletcher, DJ Campbell och Grandin varit på planen. Dessa spelare kommer saknas ikväll.
*Chelsea innehar ligans bästa defensiv, så även om ett fulltaligt Blackpool skulle kunna erbjuda ett hot så ser jag inte hur de ska göra det med Beattie och Kornilenko på topp.
*Chelsea har spelat in Torres ett tag nu, hur mycket det än tar emot att säga så är det fortfarande en bra spelare och det är en tidsfråga innan han gör mål han har redan kommit nära. Lampard ser bättre och bättre ut samtidigt som David Luiz är en bättre ytterback än Ivanovic.
*Chelseas demolering av Blackpool på Stamford Bridge var antagligen den mest ensidiga första halvlek i denna säsongs PL.
Detta spel är 2/10 för högt satt minst.
Kommer antagligen spela Chelsea-1.75 också då jag tror att Blackpool kommer få det jobbigt ikväll. Chelsea har varit en besvikelse under stora delar av hösten och 2011, men trots det är ligatiteln och CL inom teoritskt räckhåll. Rutinen här kommer att fälla avgörande.