| 2011-03-09 14:00 | KHL | Avangard Omsk vs Metallurg Magnitogorsk |
1 |
FT |
298 |
1.971 |
Jag följer "experternas" tips här och tror att Avangard fixar den här serien enklare än vad man klarade av Neftekhimik.
Magnitogorsk spel kommer att passa Avangard bättre, och framförallt så tror jag att åttondelsfinalen blev en rejäl väckarklocka för Avangard som fortfarande gick på halvfart från grundserien. Magnitogorsk imponerade inte alls mot Yugra, och även om de inte är mycket sämre än Avangard spelare för spelare så tror jag ändå att Avangard får en bra start på den här matchserien och vinner idag.
| 2011-03-09 17:00 | KHL | Ak Bars Kazan vs Salavat Yulaev |
DnB |
FT |
199 |
2.100 |
Tycker att Ak Bars blivit för stor favorit i den här serien. Visst, man är regerande mästare x2, men så bra som Salavat var i slutet av grundserien och så enkelt som man körde över Sibir i åttondelen, då står jag fast vid mitt sluttips om att de vinner hela skiten.
Ak Bars är otroligt bra och egentligen så är det här den moraliska finalen, men eftersom att de båda spelar i Öst så är det inte det möjligt.
En seger på bortaplan kommer betyda enormt mycket i den här serien och något säger mig att Radulov och Thoresen fixar den redan i match 1.