Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Det var lite det här jag fiskade efter. Eftersom marginalerna blir jävligt mycket mindre vid så låga odds så borde felmarginalen ha en större inverkan om vi säger att den kanske här ligger runt 5 procentenheter, vilket kanske inte är orimligt.
Det är lite detta jag är ute efter, eftersom en hel del odds bör kunna diskvalificeras här, iom att man lätt kan få en jävligt färgad bild, där man inte ser något annat än vinst.
Är inne på ditt grundtänk jag med, men vill ändå kritisera det kring allt för låga odds.
|
Vad är det du har problem kring - ett värdeodds är ett värdeodds oavsett hur lågt själva oddset är...! Detta förutsatt att du även tagit i beaktning utav en viss felmarginal, precis som du själv nämner... Allt handlar ju om din egen värdering (gentemot marknadens) - har du en sund värdering kring själva oddset och dess "risk" och finner ett värde där så är du ju hemma...!
Varför skulle vissa odds "diskvalificeras", enligt dig...? Vad är det du ser som jag missar? Jag behöver verkligen lära mig detta! Vad missar jag...?
/Badass