Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Det var lite det här jag fiskade efter. Eftersom marginalerna blir jävligt mycket mindre vid så låga odds så borde felmarginalen ha en större inverkan om vi säger att den kanske här ligger runt 5 procentenheter, vilket kanske inte är orimligt.
Det är lite detta jag är ute efter, eftersom en hel del odds bör kunna diskvalificeras här, iom att man lätt kan få en jävligt färgad bild, där man inte ser något annat än vinst.
Är inne på ditt grundtänk jag med, men vill ändå kritisera det kring allt för låga odds.
|
Jag tycker att det enda som är viktigt är att lita på sin värdering. Är du en vinnande spelare så är det för att du spelar fler EV+ än EV-. Sen kan man nog aldrig säga med 100% säkerhet säga att ett enskilt spel var EV+ eller -. Man kan göra mer eller mindre kvalificerade gissningar.
Jag är övertygad om att jag slaskar iväg rätt många EV- fortfarande men efter över 300 blandade fotbollsspel sedan november när jag drog ned på ryggandet så är jag grön och jag litar på att jag gör rätt även om jag har lång väg att gå för att bli en sharp.
Edit: behöver inte vara fler EV+ om man spelar stora odds såklart. You get the point..