Roat mig med att kolla lite på norska kallblod i deras lopparkiv som man kan använda denna vecka:
https://www.rikstoto.no/Program/Spil...03-12|t:MO|o:0 . Klicka bara på pilen så rullas loppet.
Känner mig riktigt sugen på att spika 5 Neslands Loke efter det. Låt gå att hästen varit sjuk efter senast Sättet han knäckte Åsajerven från dödens 6/11-10 var mycket imponerande. Åsajerven dummade sig ju ordentligt senast och det kanske inte bara berodde på banan även om det är svårt att veta. Kul chansspik då det inte låter så uppåt från favorittränaren i ATG:s intervju i vart fall vilket det däremot gör från Tengsareid:
- 3 Åsajerven valde jag att ladda med senast för att komma före Hallsta Lotus från start, men det blev galopp. Han var inte som bäst och även om han snabbt brukar hitta tillbaka till bättre takter vill jag ligga lite lågt den här gången. Loppet håller bra klass. Startspåret är bästa tänkbara, säger Tor Wollebaek.
- 5 Neslands Loke har vi varit jättenöjda med i träningen de senaste veckorna. Hästen blev sjuk efter det senaste loppet, feber och halsproblem, och har behandlats. Han är frisk igen och är tillbaka i normal form. Håller hästen mycket högt och han är ganska bra från start och jag laddar i början. Jag hoppas komma till spets men är också beredd på ett annat upplägg på loppet. I vilket fall som helst tycker jag att min häst ska med tidigt på kupongen, säger Åsbjörn Tengsareid.