Citat:
Ursprungligen postat av lieht
Brechin - St.Johnstone
St.Johnstone @ 1.67
Fanns runt 1.74 tidigare, men jag tycker att 1.67 fortfarande ligger ett snäpp för högt upp.
Kvartsfinal i Scottish FA-Cup. Division laget Brechin tar emot St.Johnstone från Premier. Har sedan tidigare Saints som vinnare av FA Cup @ 21.00.
Det jag fått fram från statistik, så har bara Brechin förlorat en match hemma i ligan. I FA-Cupen har man inte mött något lag från Premier League, och det enda mötet mot ett premier-lag förlorade man hemma mot Motherwell med 0-2.
Lagen har mötts fyra gånger hos Brechin och alla gånger har Saints vunnit (från 03 till 06). Den här matchen är viktig för båda lagen, Saints satsar hårt på cupen och de ska ha en bra chans att ta hem den, medans Brechin säkert vill gå vidare till Semin där de kan bli svårt om dom får en bortamatch.
Av det lilla jag pratat med Enck's så säger han att planen ska vara spelbar men inte mer, och att alla spelare ska vara fullt fokuserade. Båda lagen ligger bra till i ligan för att kunna lägga fokus på cupen. Brechin är 2:a med bra marginal, och St.Johnstone ska nog inte oroa sig allt för mycket för nedflyttning.
Min kusin kom till laget den här säsongen och har gjort det bra hittills. Han nollade både Hearts borta och Partick Thistle hemma i cupen och för två år sedan var han i Final med Cardiff i engelska FA-Cupen.
Ska nog vara en viss klasskillnad och jag tror St.Johnstone går vidare direkt.
|
Spelade precis samma spel! Brechin saknar och har doubt på 3-4 av sina viktgaste spelare bland annat sin bästa målskytt.