Ämne: NBA 14/3
Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-14, 23:04   #3
Overkill
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Har lite ouppklarade affärer med Hornets, de svek mig senast genom att kliva över totalen med råge när de knäckte Kings. Payback-time!

Ogiltigt spel-ID: 321608


Ogiltigt spel-ID: 321609


Spelet på Nuggies är rätt lättförklarat faktiskt, de har spelat bra under en väldigt lång tid, så jag har svårt att inte gå med här då jag egentligen ser nattens möte med Hornets som en coinflip. 2.26? Ja, tack.

Under har också en simpel förklaring, Hornets denna säsong = under tack vare deras fina defence och långa posessions med CP3 hållandes i bollen några sekunder extra. Skyttet senast var jättebra (52%) mot Sacs och samtidigt som gästerna sköt 48%, ja då är det svårt att hålla en match under 195. Tror de bouncar tillbaka omgående och denna total känns lite väl hög IMO.

Nuggies har allt som oftast ett fint flow från perimeter, men inatt kan det bli lite trubbel på det.

Citat:
New Orleans has limited opponents to 25.5 percent from 3-point range in the last three games.
Om Nuggies nu skulle struggla lite outside så kan de ändå gå inside med Nene och det är ju alltid bättre med tvåor än treor när man lirar under.

Gillar statsen för under framförallt, finns en hel del som talar för det och jag kan inte blunda för detta. Det känns kanonbra. Håller denna runt 190-194 någonting.

Citat:
7 of 7 games in this series have gone UNDER THE TOTAL when New Orleans playing at home over the last 3 seasons.

Senast redigerad av Overkill den 2011-03-15 klockan 07:03.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat