Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-15, 17:32   #1
Moffegrev

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

2011-05-29 Frank Mir - Roy Nelson (UFC)

Datum: 2011-05-29
Tid: 03:45
Sport: MMA
Land: UFC
Liga: UFC
Match: Frank Mir - Roy Nelson

Spel: Över 3
Insats: 4
Odds: 3.25
Bolag:

Motivering:
Jag brukar hålla mig från att posta rekar eftersom MMA har en stor osäkerhetsfaktor, men här har vi ett uppenbart felsatt odds som måste testas.

Frank Mir vs Roy Nelsson: Fight to go to distance till 3,25 (Ja). För er som inte vet vad det är så betyder det att fighten går tiden ut, dvs att alla tre ronder genomförs.

Nu ska jag förklara varför den här fighten med stor sannolikhet kommer att gå just till distance. Anledningen är att båda två har mött varandra tidigare, och båda två har verkligen bra defense mot de andras styrkor.

Frank Mir har förbättrat sin stand up pratar alla om, och visst det har han, men hans stand up räckte knappt till för att sänka en utmattad cro cop på dekis i tredje ronden med ett lyckoknä.
För er som är någorlunda i MMA och såg Nelssons senaste fight mot JDS så såg ni vilken sinnessjuk haka och kämparglöd han har. Det är inte många som gått till distance mot boxarmonstret JDS.

Frank Mirs grappling är bland de bättre i tungvikten - absolut, men att han skulle subba Nelsson ser jag som föga osannolikt, då de två har mötts tidigare inom just grappling (där Nelson vann).

http://www.youtube.com/watch?v=2dj5xMeXybs

Nelson då? Jo, enligt min mening är den absolut största risken att den här fighten just inte ska gå till distance Nelson. Den enda egentliga risken jag ser är att han skulle få in en skön overhand right på Mir och få med hela sin enorma kroppshydda i slaget och sänka honom. Grapplingmässigt så är de här två otroligt jämnspelta och kan enkelt neutralisera varandras styrkor.

Värt att nämna är att ingen av dessa är överdrivet farlig från guard, utan kommer max kunna skydda sig därifrån.

Varför är då oddset så högt ifall sannolikheten är hög? Min kvalificerade gissning är att Mir är med i leken, och han är inte känd för att gå till distance, vilket är lite av hans trademark, men mot Nelson är sannolikheten för ett decision jävligt hög.

Spel: Frank Mir vs Roy Nelson att gå till decision.
Bolag: Paddypower
Odds: 3,25
Insats: 4/5
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat