Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-16, 11:42   #1
donkyklonk

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3903
Standard

V64 Solvalla 16/3

Då var det dags Iceland att starta igen. Sist han startade på V64 spikade jag honom, ett misstag jag inte kommer göra igen. Speciellt inte när han står i 80%+. Melander varnar för att formen inte är på topp och att han har tränat tungt. Finns även lite intressanta motbud, framförallt scarelts aino och alvena pelle.

Tycker annars de finns en del frågetecken på de största favoriterna, som vanligt några som ligger runt 80% atm, dåliga spår, galopp senast(nero capar), kan verkligen hålla upp ledningen?(origami).

Notable nuts är väl den av favoriterna jag tror mest på, bra spår, bra kusk, men bara "hyffsad" häst tycker jag. Var väldigt uppskriven första gången den starta på Solvalla och vann då efter bra spurt. Kommer säkert få hyffsad posstion idag, men startsnabb nog är den inte och möjligt den får dödens och som vanligt inte lätt att vinna därifrån. Nej det finns ändå anledning att gradera där också, icke värd några 80%!

Sista loppet är väldigt intressant tycker jag med många bra hästar jag gillar. Increddible Accent var helt sjuk ett tag, för att varit LITE sämre senaste starterna. Men kanske förlåten ändå? Jorma körde ju helt fel med hästen och slagen endast av Vicent du ling senast som gjorde ett helt sjukt lopp senaste omgången på V64 där han visade vilken topphäst han är. Får hoppas Ohlsson får rätt instruktioner nu och kanske bombar och tar över ledningen och bara drar iväg som han gjort vid tidigare vinster? Annars gillar jag felix vingboons samt mills you love mkt. Mills you love lär få svårt att få allt för bra possition. Klarar vingboons att på kraft köra ner Increddible Accent? Jag vet inte. Ska kolla lite mer och återkommer eventuellt senare om jag har något mer att komma med
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat