Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-04, 17:28   #1
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

4/2 KL 20:30 Charleroi - Standard


Jag vet att många redan valt att spela på denna match, dels för att jag nämnde den i fotbollstråden, dels för att tipskungen sedan levererade sitt tips på Standard och sist men inte minst givetvis för att andra redan sett matchen som ett potentiellt spelobjekt.

Väljer ändå att lägga ut reken för att fler ska få möjlighet att hitta spelet.

Charleroi är ett av de svagaste lagen i Belgiska förstadivisionen och ett av de formsvagaste också. De vann en match mot bottenkollegan Roeselare i december innan det var det i mitten på september som det hände senast i ligan.

Man har även misslyckats med målfabrikationen sista 7 matcherna. 5 gånger har man gått mållösa de senaste 7 och bortsett från de 3 målen man gjorde i segern mot Roeselare så är tröstmålet senast mot Genk det enda man gjort i övrigt.

1-2-4 är raden sista 7 och det är inte imponerande. Man släpper även till 1.7 mål per match hemma vilket förstås inte är hållbart.

Standard vände senast ett 1-0 underläge till vinst 3-1 och jag såg större delen av matchen och blev positivt överaskad (tyvärr bommade jag reken) men de spelade bra offensiv fotboll.

Jag tror och hoppas på ett trendbrott här, dels för historiken som säger 1-2-2 för Standard borta mot Charleroi sista 5 mötena, men även för deras säsong i övrigt. De har fortfarande goda chanser att ta en playoffplats, och då lever möjligheten till titeln fortfarande. Chansen på titeln är liten, men den lever och det är viktigt.

Charleroi - Standard 2u @ 2.10 (oddset är sänkt på många ställen, men finns upp till 2.16 enligt betbarin.com)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat