Helgens fotboll
| 2011-03-19 14:15 | Fotboll | Dinamo Moskva vs Rostov ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
189 |
2.350 |
Två lag som kommer från 2-3 respektive 4-0 i premiären. Tror att Rostovs seger har lurat i dem att de kan gå lika offensivt på bortaplan och ändå komma undan med det som man gjorde mot Spartak.
Dinamo har ett darrigt försvar och saknar med största sannolikhet sin förstakeeper. Tror att det blir en rätt fartfylld match och 2.35 är riktigt högt. Matcher i Ryssland går väl genomsnittligt under linan, men tycker ofta att bolagen är fel ute i just över 2.5 spel.
| 2011-03-20 12:15 | Fotboll | Amkar Perm vs Lokomotiv Moskva |
2 |
FT |
189 |
2.190 |
Jag tror att Amkar åker ur med dunder och brak. Man har dragits med ekonomiska problem hela försäsongen och skrapat ihop ett rätt taskigt gäng.
Lokomotiv är förvisso ett osäkert kort, har byggt om laget under försäsongen och man vet inte riktigt vad man har dem.
Men 2.19 mot seriens, i mina ögon, sämsta lag är högt. Och eftersom att det skiljer så mycket i kvalité mellan lagen så kan jag inte låta bli att spela det. Även om Lokomotiv aldrig är något att luta sig emot.
| 2011-03-20 14:30 | Fotboll | Rubin Kazan vs Terek Groznij |
-1 |
FT |
283 |
2.230 |
Terek gjorde 20 bra minuter mot Zenit, och kunde väl där och då tagit ledningen som antagligen gett dem en poäng.
Men de har en bit upp till topplagen och på bortaplan är man ett helt annat lag, till det sämre.
Rubin har förvisso svårt mot lag som backar hem, vilket jag tror att Terek kommer att göra. Men jag tror att man får hål på dem, och har man väl gjort ettan så måste Terek flytta fram och det finns få bättre lag i Ryssland än Rubin när det kommer till omställningsspel.