Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-20, 10:35   #13
tino

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
instämmer med övriga, ska bli intressant att följa.
Jag förstår inte riktigt tänket bara.
Varför skulle det oddset du spelar på vara ett överodds bara för ett annat bolag har sänkt oddset några ticks?
Finns många resonemang kring detta fenomen, men att ett odds faller beror oftast på att spelaktiviteten på aktuellt utfall på marknaden har ökat, vilket indirekt beror på flertalet faktorer såsom att ny information har dykt upp, eller helt sonika att spelbolagen är före och justerar pga. liknande anledningar.

Oavsett vad är det mer troligt att det fortsätter falla, än att det stiger, åtminstone av vad jag har sett själv. Om oddset inte rör sig alls mer sitter man oftast med ett hyfsat antal % edge mot average odds efter bolagscut.

Värt att betona är att det inte är om ett bolag har sänkts ett odds några steg, utan om flera göra det och någon stackare inte har hängt med.

Se till exempel hur oddsen har rört sig på samtliga spel jag placerat igår eller tidigare som just nu ligger som levande spel.

2011-03-20 14:30Serie C1/APaganese vs Sorrento 1 1 2.800

Snittodds låg på 2.58 hos 30 bookmakers när spelet registrerades för 2 dagar sedan. Tittar man på snittoddset just nu ligger det på "bara" 1.91x hos 14 bookmakers. I detta fall har det varit ett mycket stort drop, samt att mer än hälften har tagit bort spelet helt. Oddsdroppet är på ca hela 25%!

2011-03-20 15:00Challenge Cup WomenLokomotiv Baku W vs Igtisadchi Baku W ML 1 2.200

Avg. odds 2x när spel registrerades, nu 1.9x. Motsvarar ett drop på genomsnittsodds på 5%.

2011-03-20 16:001. BundesligaNetzhoppers vs Duren ML FT 1 2.400

Avg. odds 2.24x när spel registrerades, nu 2.17x. Motsvarar ett drop på genomsnittsodds på ca 3%.

2011-03-21 14:00Beta EthnikiIlioupoli vs Levadiakos 2 1 2.150

Avg. odds 2.03x när spel registrerades, nu 1.81x. Motsvarar ett drop på genomsnittsodds på ca 11%.

Lägg märke till att utöver att man redan har marginal mot genomsnittoddset så har man alltså ytterligare marginal förutsätt att man plockar odds som sticker ut när oddsfallet identifieras.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat