Citat:
|
Ursprungligen postat av Wagner
Den tolkningen gör inte jag och knappast Betsafe heller. Då hade man knappast skrivit som man gjort utan formulerat sig i termer som bolagsform/spelsyndikat som så många andra bolag gör.
|
För att vi skall sluta spekulera kring hur Betsafe tolkar paragrafen tog jag tillfället i akt att fråga dom via e-post.
Citat:
|
Ursprungligen postat av Betsafe support
Här kommer svaret på din fråga:
"Genom att godkänna villkoren och punkt 3.1.2 intygar du
att du enbart spelar för privat syfte, och inte t ex spelar genom en
anställning, genom ditt eget eller någon annans bolag eller för annat
kommersiellt syfte. Kort sagt spelar du för egen del som privatperson och
endast i underhållningssyfte."
Hoppas du är nöjd med ditt svar.
|
Jag var inte riktigt nöjd med svaret, så jag frågade följande.
Citat:
|
Ursprungligen postat av Tino
För att undvika missförstånd; jag spelar som privatperson och hoppas gå med vinst, är det tillåtet eller kommer jag att bli avstängd?
|
Fick tillbaka följande svar.
Citat:
|
Ursprungligen postat av Betsafe support
Så länge du spelar som privat person så kan du självklart gå med vinst, det är fullt tillåtet.
|
Jag säger inte att svaret innebär att man
inte kommer att bli limiterad, den risken löper man dessvärre hos dom flesta spelbolagen - och Betsafe är verkligen inget undantag.
Jag diskuterar gärna limiteringar generellt, men ser ingen anledning att diskutera mer kring Betsafe användarvillkor, då villkor är till för just tolkning vid eventuell tvist, och oftast garderar sig spelbolagen med något i stil att dom ändå har sista ordet.
Jag ser ingen anledning att diskutera vidare kring
om man blir limiterad eller inte, det vet vi redan alla svaret på. Jag tar dock gärna en öppen diskussion om hur man t.ex. undviker att bli limiterad som faktiskt tillför tråden något värde.
Citat:
|
Ursprungligen postat av Wagner
|
Jag är övertygad om att man kan gå stadigt plus i längden förutsatt att man har en långsiktig och hållbar plan - min plan sträcker sig längre än att klonka 15 matcher i en parlay.
Jag tror starkt på konceptet kring dropping odds, förutsatt att man effektiviserar kedjan från identifiering av objekt till placering av spel. Med detta menar jag konkret att t.ex. ta fram verktyg för att underlätta flödet samt att ha en klyftig plan kring bl.a. placering av spel för att undvika limitering.
Jag tackar inte nej till att kunna satsa så lågt som kanske 200-300 kr per bet till ca 15st spel per dag med en ROI på 110-120%, och även högre insatser på större marknader. Jämför det med att satsa 5 000 på ett spel om dagen med en ROI på 105% och en varians dom heter duga, så har du nog även svaret på den frågan.