Vet inte om det är korrekt lopp BYL skriver om i en kommentar på bloggen men saxar iaf:
Spoiler:
Citat:
#
BetYourLife skriver:
25 mars, 2011 on 22:37
GALOPP LÖRDAG 26 MARS
DUBAI (SLÄT)
BANA: MEYDAN 17:35 (sv 18:35)
SPELFÖRSLAG: TWICE OVER
INSATS: 2u: (2/3/5)
ODDS: 4.00
ODDSPROGNOS: (3.25/3.50/4.00)
Dubai World Cup med 40 miljoner i 1a pris.
(TWICS OVER) Tränas av Henry Cecil som är legendarisk inom galoppen och spelarnas absoluta favorittränare.
Förra året trodde Henry på god vinstchans och (TO) gjorde ett bra lopp, i årets intervju ”jag vet att han är bättre än förra året”, med andra ord bra vinstchans.
Placerad 10a förra året och slagen med 3.5 längd, förberedelserna var då inte de bästa och från ett dåligt startläge hade han positionsproblem i loppet (samma startläge i år).
I år har (TO) åkt ner tidigare och vunnit preploppet Maktoum Challenge (från en dålig startposition). Startposition är ett problem återigen men han var slagen bara med 3.5 längd förra året och är definitivt bättre i år, motståndet känns sådär och blir det inte för mycket häx i loppet så bör det vara en god vinstchans. Ladbrokes vägrar ta spel, lägst odds och det är värt att notera extra (2.75).
Många som skriker om (Cape Blanco) som tränas av A P O´Brien, klar andrahandsfavorit. Har en bra startposition, skall gå på underlaget och har bättre pappersmeriter än (TO). Är dock ingen supporter av (CB) som jag la ut han här på Gamblers som en bokning när han startade i Frankrike som klar favorit till 3 gånger, så långt vill jag inte gå idag, men känslan är att han inte vinner trots sina meriter, Jamie Spencer ombord kan få vilken spelare som helst att tilta. Gapar man för mycket så brukas man straffas snabbt så vi får se vad som händer med (CB)
Loppet är öppet om (TO) får problem så här kan det skrälla som förra året då svenskägda Gloria De Campeao Stefan Friborg vann loppet till 17 gånger.
(Gitano Hernando) till 15 gånger?
|