Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-27, 10:35   #20
tino

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2463
Standard

Hittade en del intressant kring historiska odds på data.betfair.com som jag skall gräva vidare i. Om någon annan har ytterligare information får ni gärna upplysa!

Passar på och ställer en annan fråga gällande att räkna ut egna lay odds med hjälp av övriga utfalls back odds på oddsportal.com om jag mot förmodan inte lyckas hitta historiska lay odds. Kryddar även exemplet med ett verklighetstroget pregame-trading scenario från gårdagen som jag önskar bekräftat om jag tänker rätt då jag aldrig testat på detta (ännu).

Exempel

Match: Ross Country vs Morton
Kick-off: 26 mars kl. 16:00
Oddsportal länk

Kvällen innan gick det att spela Ross Country på BF till odds 2.40 (före kommission).

Precis innan matchstart gick det enligt Oddsportal att spela X till odds 3.35 (3.23) respektive Morton till odds 3.75 (3.61). Båda odds är tagna från Betfair och avser före kommission (samt efter kommission i parantes).

Ponera att vi har satsat följande belopp på respektive utfall.

1: 4 167 kr till odds 2.4 (ev. vinst 10 001 kr)
X: 2 987 kr till odds 3.35 (ev. vinst 10 006 kr)
2: 2 669 kr till odds 3.75 (ev. vinst 10 008 kr)

Total insats 9 823, dvs. en garanterad vinst på ca 180 kr (1.8%) före komission, samt ca 170 kr (1.7%) efter kommission.

Tänker jag rätt kring uträkning av lay odds genom att spela övriga back odds till viktade belopp, samt allmänt kring hur en trade kan gå till?

Stort tack på förhand!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mewtzz (+5)
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat