Detta är inget nytt fenomen men denna gång tyckte jag att det fick vara nog.
Jag vann som bekant på Europatipset i fredags en summa över 20000 (där gränsen går för att som ombud får betala ut vinsten)
Har tidigare vunnit summor över 10k som var den tidigare gränsen och fick då besöka antingen Nordea eller Handelsbanken för att få ut vinsten. Men då tog jag ut de kontant pga avgiften som de tar för att sätta in på en annan bank.
Därför valde jag att kontakta Svenskaspels support angående det hela då jag anser mig ha rätt till och inte en del utav den. Nu betyder inte dessa 80kr något för mig utan det är principerna jag är ute efter.
Jag kommer uppdatera den här tråden löpande om hur det hela går.
Jag tänker även göra en utdragen process utav det hela även om det går hela vägen till rätten då svenskaspel är skyldig mig hela vinsten eftersom det inte står någonstans i deras villkor att så inte är fallet eller att kunden förväntas betala en avgift för att få ut sin vinst.
Jag tänker censurera ut vissa delar för att inte outa mig, annars är mailen intakta
Här börjar första mailet,
Citat:
Hej, jag vann på Europatipset i fredags XXX ca.
Jag blev ombedd att gå till handelsbanken eller nordea för att få ut min vinst. Valde då att besöka handelsbanken.
Jag själv har konto hos skandiabanken.
Väl på handelsbanken gick de mesta bra till framtill att jag skulle få mina pengar. Banken ville då ta betalt för att sätta in denna vinst på min bank. Jag vägrade betala dom denna absurda avgift då jag anser att jag har vunnit dessa pengar. Jag har inte vunnit XXXkr MINUS 80kr. Det står heller ingenstans på era villkor att en spelare förväntas betala en avgift för att få ut sin spelvinst.
Tänker aldrig mer besöka den skitbanken och jag är glad att jag inte har mina affärer eller ärenden där. Så nu återstår frågan, hur ska jag gå tillväga för att få hela min vinst som jag har rätt till utan några avdrag från bovar på vägen?
|
Deras svar:
Citat:
Hej XXXXX,
först vill jag börja nmed att gratulera dig till vinsten!
Jag förstår din frustration, men tyvärr är Bankernas avgifter eller rutiner inte något vi på Svenska Spel råder över. Högvinster kan hämtas ut hos Handelsbanken eller Nordea och jag har tyvärr inte uppgifter om vilka avgifter som tillkommer vid överföring till annan bank, men har vidarebefordrat din fråga till vår ekonomiavdelning med förhoppning om att de har den aktuella informationen. Svaret på din fråga är troligtvis att du slipper avgift om du är kund hos banken/ har ett bankkonto.
Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta kundservice genom att svara på detta mejl eller per telefon till 0770 – 11 11 11. Kundservice har öppet dygnet runt, alla dagar.
Med vänliga hälsningar
Marina
Kundservice
Svenska Spel
|
Jag svarade sedan
Citat:
Hej,
Det var ingen lösning på mitt problem att bli kund hos en bank för att få ut min vinst. Anser inte ni att jag har rätt till HELA min vinst? Jag anser att jag har det iaf. Svara gärna på denna fråga.
Så frågan kvarstår, hur får jag ut hela min vinst utan avgifter på vägen som ni absolut inte någonstans meddelar oss kunder att den ska existera?
Jag vägrar bli kund hos varken Handelsbanken eller Nordea, och tycker även att det var ett väldigt dåligt svar från er som dolt rekommenderar mig att bli det.
Som statens lotteri/spel/vadhållningsverksamhetshållare anser jag att ni har skyldighet att åtminstonde ha korrekt information vad gäller vinstutbetalning, att det utgår en avgift från bankerna som kunden får betala samt även ha avtal med de minst de fem största bankerna i landet.
Alternativt att ni själva får ersätta banken för avgifterna.
Hur skulle det se ut om varje spelombud valde att ta en vinstutbetalningsavgift på 80kr såsom bankerna gör?
Det ombudet hade inte varit långvarig vare sig hos er då ni antagligen hade sagt upp ombudsskapet eller i orten.
Jag vill ha hela min vinst och inte en del utav den. Har jag inte rätt till det anser ni?
Om ja, hur går jag tillväga?
Om nej, vill jag gärna få ett utförligt svar till varför.
//XXX
|
Supporten svarade:
Citat:
Hej igen XXX,
Vi vidarebefordrar ditt e-postmeddelande till ansvarig person som återkommer med ett svar till dig så snart som möjligt.
Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta kundservice genom att svara på detta mejl eller per telefon till 0770 – 11 11 11. Kundservice har öppet dygnet runt, alla dagar.
Med vänliga hälsningar
Marina
Kundservice
Svenska Spel
|
Vad tror ni, kommer jag att få ut hela vinsten?
Eller kommer jag som liten att förlora?
Processen är mot svenskaspel och inte mot någon bank.