Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-28, 11:56   #7
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hottamale1 Visa inlägg
1) Handelsbanken är på intet sätt någon skitbank - tvärtom. När andra storbanker gång på gång behöver räddas från konkurs(mer eller mindre) av staten så står SHB på egna ben. Om man tycker om att via skattesedeln betala för bankers misslyckande så förstår jag att man inte tycker om SHB, men inte annars.

2) Om det inte är så att SvS redan har betalat SHB för att utföra denna tjänsten så är det ju inte konstigt att SHB tar ut en avgift, varför skulle dom göra en massa gratisarbete åt SvS och privatpersoner som inte ens är kunder hos dom?

3) Hade jag vunnit runt 20k hade jag aldrig någonsin orkat dra det (potentiellt) till tingsrätten, men to each his own. Jag kan också tycka att det är fel och att du ska ha ut hela din vinst, men förstår inte riktigt varför du verkar hysa agg mot SHB.
Nu är vi lite offtopic men anledningen till att jag inte tycker om handelsbanken är pga mina erfarenheter med mitt kontor då jag hade företagskontot där under flera år.
Det må vara sant att banken i sig är det inget fel på. Det är de olika kontoren som varierar i bemötande/kompetens/servicenivå. Jag har då aldrig blivit bra bemött utav handelsbanken någonsin! Men det kanske beror på att jag bor i Stockholm?

Angående punkt 2 är jag väldigt säker på att banken får ersättning för att hantera vinstutbetalningar. Ombuden får det iaf, om än en väldigt låg summa.
Dock tror jag att bankerna väljer att ställa upp på det hela inte för att få de enstaka kronorna för provisionen utan snarare att kunna binda till sig kunden vid en eventuell storvinst. Då de kan komma med placeringsråd etc.

edit: Skandiabanken är inte ett dugg bättre. Servicen ska vi dessutom inte påpeka här då de har 1 kontor i hela staden som dessutom saknar kontanthantering. Dock har de underbar och trevlig telefonsupport. De har rätt kassa villkor med när det gäller reseförsäkring etc. Dock har de en väldigt bra internetlösning vilket är det jag uppskattar hos dom.
Annars har jag SEB för företaget och har inga klagomål alls där.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat