Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-28, 12:37   #10
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Wow vilket chockande svar man fick!

Citat:
Hej igen XXX,

Nu har jag varit i kontakt med ansvarig avdelning och det är faktiskt så att Svenska Spel har ett avtal med Handelsbanken och Nordea gällande vinstinlösenrutin:

Text tagen ur Handelsbankens vinstinlösen rutin:

Utbetalning görs utan kostnad för kunden om den sker kontant, via postväxel, genom insättning på konto i Handelsbanken eller genom överföring till konto i annan bank i Sverige

Text tagen ur Nordea rutin:

Insättning på konto i Nordea eller annan Svensk Bank (via clearingöverföring) görs kostnadsfritt. Önskar kunden få snabbare överföring till annan bank(telefonöverföring) alternativt en postväxel så gäller normal prislista. Ordinarie regler för kontant uttag gäller.

Du skall således få ut hela din vinst vid ett besök på banken om du vill ha beloppet insatt på din bank. Insisterar banken på att ta ut en avgift för överföringen är det bäst att ta kontakt med Svenska Spel direkt för att få rätt direktiv.

Jag beklagar att du inte fick rätt svar direkt, men jag hoppas detta hjälper dig. Du kan alltså hänvisa till detta svar om det skulle uppstå problem hos Banken och kontakta Svenska Spel direkt.

Jag vill önska dig ett stort lycka till med ditt fortsatta spelande!

Vänliga hälsningar

Marina

Bankerna ska alltså betala ut dessa i valfri bank, helt kostnadsfritt

Undra hur mycket bankerna tjänat genom åren på detta? Eller är det bara jag som haft oturen att råka träffa inkompetenta banktjänstemän som stått bakom kassan som velat ta betalt VARJE GÅNG?

Ska planera inför morgondagen hur jag ska gå tillväga för att gå därifrån med ett smile
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat