Ämne: CL 5-6/4
Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-06, 11:44   #19
Persa

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Jag tror inte Shakhtar har kunnandet för att backa hem, de är ett väldigt offensivt lag i grunden. Har svårt att se dem backa hem, helt enkelt för att jag inte tror att de har spelare som klarar av att låsa så mkt som krävs. Sen kommer de kanske hålla igen lite framåt och inte trycka upp Srna och Rat så högt upp i banan som man gör vanligtvis.
Jag tror tvärtom. Shakhtar har normalt inte mer än 53% bollinnehav på bortaplan (har endast räknat med CL-matcher från 2008/2009 och 2010/2011) och mot Arsenal (Premier Leagues bästa lag när det gäller bollinnehav) i gruppspelet fick de endast 48% på bortaplan och 49% på hemmaplan. Nu möter de världens bästa lag på bollinnehav och om Arsenal bara fick 32% bollinnehav på bortaplan mot Barcelona så tror jag Shakhtar kommer ha minst lika svårt som Arsenal hade.

Om vi drar fler paralleller med Arsenal så kan man lugnt säga att Arsenal inte är ett lag som är vana att spela defensivt, men var ändå tvungna att spela det mot Barcelona.

Det enda sättet Shakhtar kommer lyckas är att spela ultradefensivt och satsa på kontringar, vilket gäller för alla lag som möter Barcelona på Camp Nou. Det finns en anledning till att Barcelona snittar på 71% bollinnehav på hemmaplan båda i ligan och i CL.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat