Spel nr 2 från omgång 2.
Ogiltigt spel-ID: 343997
Häcken har gjort en mycket fin försäsong och har visat upp ett bra spel och fina resultat. I premiären åkte man på en tung torsk borta mot Elfsborg när Lasse Nilsson avgjorde i den 93:e matchminuten. Man tog ledningen med 1-0 och var bra med i matchen men det räckte inte till poäng den gången.
IFK Göteborgs försäsong har inte sett något vidare ut, det har blivit många nederlag, dock har man mött en del ganska bra lag. Jag får en känsla av att laget inte är i allt för bra form så här i början av Allsvenskan. Man fick inte den inledning av Allsvenskan som man hade hoppats på. Förlust hemma i premiären mot ÖSK. Karl Svensson blev utvisad tidigt i den andra halvleken, och är därmed avstängd i derbyt. Mikael Dyrenstam är tveksam pga skada.
Jag tror BK Häcken har god chans att komma före storebror IFK Göteborg i Allsvenskan i år, och det tror jag man känner själva också då man har ett riktigt vasst lag. Till derbyt i helgen kommer man så klart att vara grymt taggat dels för att det är derby men även motivationen att besegra storebror är otroligt hög hos de lite mindre klubbarna.
Häcken har droppat en del under dagen, var sugen på raka till 2.70 men tog +0 till 1.82 då kryssrisken alltid är överhängande i derbyn.