Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-07, 19:11   #20
Thore10

Thore10s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2115

Sverige 2013
Stats: 230 - 162 - 21
ROI: 116.48%
Vinstprocent: 58.67%

Standard

Ogiltigt spel-ID: 344886

Köping FF åkte förra året ur division 2 i sista minuten av sista omgången. Laget gick dåligt på våren men fick ny tränare till hösten och då vaknade man till ordentligt och hämtade in 7-8 poäng på lagen ovanför men föll på målsnöret i den sista minuten. Flera lag på hösten sa att det var sjukt att laget låg i dom nedre regionerna av serien.

Till den här säsongen har man tappat Teteh Bangura till AIK, 2 målvakter från förra året, en ordinarie mittfältare samt en ordinarie anfallare. Man har dock förstärkt med Johannes Skoglund från Örebro SK på lån, målvakten Mehdi Khalil från klubben FC Johansen i Sierra Leone, 3 spelare som var riktigt bra i div 4 förra året från Kolsva IF samt en från mittfältare/anfallare från Skiljebo.

I truppen finns flertalet bra division 2 spelare som är för bra för division 3. Lite av lagets svaghet förra året var målvaktspositionen men det är löst till det här året då Mehdi Khalil, direkt hämtad från Sierra Leone är mycket vass.

Nordicbet tippar Karlslund som etta till 1.60, löjligt lågt odds om du frågar mig. Visst laget ska nog vara favoriter men inte så stora. Laget har rasat från div 1 till div 3 på två år. Man tippar Örebro Syrianska som tvåa till 4.50. Det är för mig obegripligt hur de kan vara tippade före Köping. Syrianska brukar vara mycket ojämna, man har en hög högstanivå men en otroligt låg lägstanivå. Man brukar också vara ganska dåliga på bortaplan, så det ska mycket till för att de ska vinna en serie.

Enligt mig är Karlslund knappa favoriter före Köping FF. Tänkte innan oddsen släpptes göra en "egen dubbelchans" på att någon av Karlslund eller Köping ska vinna, men oddset på Karslund är på tok för dåligt så jag väljer enbart Köping istället. Skulle uppskatta det till att Köping vinner serien ungefär 1 av 3, därmed är alla odds över 3.00 av värde och 6.50 är riktigt bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5)
Thore10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat