Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-15, 15:08   #184
Munchies
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tar precis som zz tidigare gjort här ett svårt beslut och väljer vägen mot ett normalt liv i stället, i alla fall i nuläget. För er som inte läst tidigare inlägg från mig så bor jag nu på Malta och lever enbart på spel, och trots att det är jävligt skönt, varmt och ett idealliv för vissa så är det inte ett liv som känns tillräckligt tillfredsställande i det långa loppet. Det känns även jobbigt att sitta varje dag och analysera matcher, vecka efter vecka, månad efter månad. Väldigt påfrestande för psyket.

Det jag kommer att göra är att jag idag söker in till en 'fin utbildning' till i höst, åker tillbaka till Sverige i sommar och köper en bostadsrätt för en stor del av min bankrulle. Kan tacka spelandet för att jag har råd att göra det kontant då banken troligtvis inte skulle vara så glada med att låna ut pengar. Resten av rullen kommer jag att använda för att uppnå mitt mål om extrapengar på 10-15000 kr i månaden för att slippa leva som en fattig student.
Det går inte på något sätt dåligt med pengarna här nere, är bara less på livsstilen och känner att det är dags att uppnå något i livet när jag fortfarande är ung (21).

Kanske känns som en deprimerande och tråkig post som knappast är värd några ryggdunkar från andra, men jag ger i alla fall en ryggdunk till mig själv då det känns som rätt beslut i livet och ett steg i rätt riktning.

/Munchies
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5), Wagner (+5), performance (+5), dNa (+5), maddmax (+5), Shell Peppe (+5), linusjkpg (+5), Soap (+5), mazzy (+5)
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat