Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-15, 17:40   #111
Overkill

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

2011-04-15 Coventry Bees - Birmingham Brummies (Elite League)

Datum: 2011-04-15
Tid: 21:00
Sport: Speedway
Land: England
Liga: Elite League
Match: Coventry Bees - Birmingham Brummies
Period: FT

Spel: Birmingham Brummies +10 (3-way)
Insats: 3.00
Odds: 2.050
Bolag: Bet365

Motivering:
Det var 20 år sedan lagen möttes, nu ställs de återigen mot varann. Det som jag tror kan vara det som får skålen att tippa över till Brummies fördel på denna spread är att de har tre fd förare i laget som kört för Bees och kan Brandon bra. Dessa tre är ankaret och stjärnan Kasprzak, som spelade en framträdande roll i förra säsongens Grand Final när de slog storfavoriterna Poole i ett dubbelmöte och tog hem pokalen. Vidare har de även unge Ben Barker som är en riktig attraktion på ovalen när han inte sladdar runt och sysslar med krascher mer än krafsar ihop sina poäng. Till sist är det gästföraren på reserv i Summers som IMO är en väldigt underskattad förare, tycker inte han fått det erkännande som han borde ha.

Coventry har ett lag som känns lite som att det kan bli vad som helst denna säsong, fågel eller fisk? Jag kan inte bedöma det i nuläget riktigt. De har Pawlicki på reserven, ruskigt bra var polacken förra säsongen och tog mycket viktiga poäng i slutspelet. Nu gör han debut på ovalen, han har haft problem på försäsongen och inte kört för sin polska klubb. Således är detta första gången han tävlingskör med den nya ljuddämparen, hur kommer det fixa till sig? Time will tell.

Tycker det känns lite väl tilltaget att ge Brummies "fördelen" att kunna förlora matchen med upp till 9 poäng men ändå vinna inkl spreaden. Det är taget utan att tveka.

Leanar åt ett tredje och eventuellt ett fjärde spel för kvällen också, men det ska jag suga på en stund och se hur det smakar. Återkommer!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat