Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-18, 22:21   #40
Lemasive
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
För stor risk i samband med hög varians = gul. Hur var det nu med att se och samla information och bearbeta den bättre, mr Mensa?
Vad spelar det för roll när det rör sig om mindre pengar ändå? Ser hellre att det smäller till med en liten rulle (10K) än att sitta och mata in spel efter spel efter spel efter spel till en sämre timlön än donken ger.

Spelteori i all ära, det kan jag redan och behärskar. Om jag sedan gör ett medvetet val för att öka bankrullen och det inte går hem är det inte mer med det.

MM är ett jättebra system om man redan har en stor rulle, inte att få en rulle att bli stor innan man dör.

Säg att man har 10.000 och ökar 30 units på ett år. Ganska respektabelt ändå. Nästa år ökar du 30 units till eftersom man alltid är vinnande eller hur då har du helt plötsligt hela 16.900 kronor.

Du har alltså tjänat hela 7000 kronor på 2 år. Det är teoretiskt skitbra, i verkligheten sunkigt om man jämför den tid man lägger ner.

Jag tror nog jag hellre chansar några gånger och kanske får ihop pengar på något annat sätt än att om 3 år ha dubblat rullen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+10), saman (+1)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat