Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Vad spelar det för roll när det rör sig om mindre pengar ändå? Ser hellre att det smäller till med en liten rulle (10K) än att sitta och mata in spel efter spel efter spel efter spel till en sämre timlön än donken ger.
Spelteori i all ära, det kan jag redan och behärskar. Om jag sedan gör ett medvetet val för att öka bankrullen och det inte går hem är det inte mer med det.
MM är ett jättebra system om man redan har en stor rulle, inte att få en rulle att bli stor innan man dör.
Säg att man har 10.000 och ökar 30 units på ett år. Ganska respektabelt ändå. Nästa år ökar du 30 units till eftersom man alltid är vinnande eller hur  då har du helt plötsligt hela 16.900 kronor.
Du har alltså tjänat hela 7000 kronor på 2 år. Det är teoretiskt skitbra, i verkligheten sunkigt om man jämför den tid man lägger ner.
Jag tror nog jag hellre chansar några gånger och kanske får ihop pengar på något annat sätt än att om 3 år ha dubblat rullen.
|
Du kan inte förvänta dig att få en rulle från 10k att bli 100k på 200spel.
Om du inte kan öka din rulle nu när det rör sig om mindre pengar vad säger att du kan göra det med en större summa pengar?
Tror många tänker fel när de tänker att "om jag hade några hundratusen i BR så hade jag plussat eftersom jag skulle spela mer seriöst då". Försök att plussa med den lilla rullen först och se de som läropengar.
Du måste börja med att anpassa din insats till att klara av swings. En 1-12 omgång ska inte knäcka dig bara för att du fick en bra start förra året. Du vill mycket men har lite, världen fungerar inte så.
Exakt samma sak med aktiehandel, visst att börja handla med ett aktiekapital på 30.000 är inte kul eftersom det handlar om tusenlappar tillbaks om man inte hittar en raket. Men bevisa att du klarar av att öka några tusen först. Sedan kan du trycka in mer pengar i din rulle.
Att jobba upp en rulle från 10k till 100k eller vad du anser är rimligt nog för att börja "spela seriöst" är inte lätt. Att dra ett långskott är fel. Tryck in mer pengar istället än att försöka gambla upp dessa. Har du inte mer pengar, ja tyvärr.
Se på RobinD som exempel. Han började med 7200 i sitt 2-6 system. Nu 1 månad senare har han dubblat dessa. Fortsätter han i samma takt så kommer han innan årets slut att ligga på en rulle som du vill ha.
Som iCash hade i sin signatur förrut. "Betting is a marathon, not a sprint!"
Varför berättar jag ens det här för dig, du kan det redan.
Gör om, gör rätt! Du har börjat helt fel. Alla kan göra misstag.
Den dumme lär sig av sina egna misstag, den kloke av andras.