Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-20, 17:21   #12
criba

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 570
Standard

Den roliga V53-spiken kommer i andra Tror på spets och slut i andra avdelningen där jag hoppas få se underbare Calle Lindblom i spets med 5 Calvin Cavat. Denna häst brukar vinna då han inte galopperar och detta gäng känns inte så märkvärdigt. Uppåt i intervjuer dessutom. Får bli dagens chansspik i brist på bättre.

Min syn på uppvisningsloppet, betraktar det inte ens som ett tävlingslopp då Iceland vinner hur man än vänder på det.

Spetsstriden:

Vid helstängt på Iceland så tar han spets. Tror dock att velpellen Melander väntar med det till Elitloppsdagen och räknar med att bli inbjuden på gamla meriter. Med tanke på startgaloppen senast så tror jag Iceland tas lugnt från start och att tramspellen Melander istället trycker av 3 Yorktown Gunner mot 2 Harpers Joker. Dan-Åke ligger lite lågt på Jokern vilket torde innebära att han söker ryggen på Iceland här. Johnny kanske gör bäst i att släppa om han vill köra Iceland i elitloppet i år oxå. Tror alltså att 4 Iceland får ta över spetsen efter en bit och sitter i spets efter ett halvvarv.

Analys: Spetsstriden har stor betydelse, men bara för andraplatsen då alla vill ha rygg på Iceland och väl där lägger han aldrig detta lopp. Det blir som ankmamman med sina sex små ungar lydigt uppradade i ett led och en intetsägande trudelutt sista 100 metrarna som ser bättre ut än vad det är. Vad värre är att i mitten av loppet så lär det gå i samma tempo som nämnda ankmamma, typisk VALLALUNK! Gud så trist att de lägger sådana här skräplopp inom streckspelen, väck mig när det är klart.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat