Datum: 2011-04-22
Tid: 12:00
Sport: Speedway
Land: England
Liga: Elite League
Match: Peterborough - Coventry
Period: Match
Spel: Peterborough -9 (3-way)
Insats: 3.00
Odds: 1.830
Bolag: Bet365
Motivering:
Långfredagen inleds med ett riktigt intressant möte, returmöte senare ikväll. Peterborough kör här sin första seriematch för säsongen, otroligt viktigt att få till en bra start för detta lag har potential att kunna hota om en T4-plats IMO med Nicki Pedersen i spetsen. De har under försäsongen kört mot just dagens motståndare i Hokey Cokey Cup där de segrade hemma på Showground med 62-30. Antagligen inga sådana siffror idag, men +10 räknar jag med att de hittar segern med.
Coventry gör sin andra match i Elite League 2011 och de får göra det utan heatledare Hans Andersen som skadat sig och blir borta åtminstone några veckor framöver, mycket tungt tapp. De har till denna tidiga match plockat in Niels-Kristian Iversen som gästförare, han har förvisso kört för Peterborough tidigare, men jag har ett litet frågetecken för detta val ändå. Kunde fått till en bättre deal men det är inte så lätt iochmed att det är "full omgång" i EL idag. Har även frågetecken för hur Kennett kommer klara av dagens match, såg sådär ut under förra 2010 års tre möten på Showground.
Reservmatchen kan spela en stor roll idag, Coventry har Pawlicki som ett litet ess där. Han kan vara ruskigt vass, men gjorde ingen större inverkan under mötet på försäsongen och under 2010 var det upp och ner på Showground för polacken. Jag skulle vilja säga att Peterboroughs reservpar är ett jämnare med Kosciuch/North än Pawlicki/Morris. Time will tell!
På ordinarie är det fördel hemmalaget och tvåsiffrigt ska det allt bli här.
Bet365 har justerat spreaden till -10, så om ni tänkt rygga så erbjuds -9.5 1.80 @ Expekt.