Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-27, 00:28   #180
Overkill

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Okej, jag tänkte köra en liten, låt oss kalla det preview, inför morgondagens EL Pairs som går av stapeln 20:30 på Norfolk Arena i King's Lynn.

Jag tänkte berätta hur det kommer gå till, lite enklare för er som inte kan något om denna tävlingsform i speedway.

De tio lagen som deltar i Elite League 2011 är uppdelade i två grupper, A & B. Lottningen har fallit på följande uppdelning:

Grupp A
Wolverhampton - F Lindgren/P Karlsson
Peterborough - N Pedersen/T Batchelor
Birmingham - K Kasprzak/A Dryml
King's Lynn - K Bjerre/NK Iversen
Swindon - S Nicholls/N Klindt

Grupp B
Coventry - R Fisher/E Kennett
Lakeside - A Shields/L Richardson
Belle Vue - C Harris/R Schlein
Eastbourne - B Pedersen/J Kylmäkorpi
Poole - C Holder/D Ward

I grundomgången är det 20 heat, således möter man sina gruppmotståndare en gång.

Poängfördelningen i heaten är följande:
1:a = 4p
2:a = 3p
3:a = 2p
4:a = 0p

Maximal poäng i ett heat/lag är alltså 7p och största heatseger-marginal är 7-2.

När grundomgången på 20 heat är avslutad så går de två bästa i A och de två bästa i B vidare till semifinal där ettorna möter tvåorna i respektive grupp. Vinnarna i semifinalerna går sedan, självklart, vidare till Grand Final där de gör upp om titeln 2011 Elite League Pairs Champion. Förlorarna i semifinalerna gör upp om bronspengen.

Ska vi köra lite predictions också? Ja, varför inte.

Jag tror att både Swindon och Coventry kommer få det svettigt imorgon kväll, det är inga enkla lottningar de har fått. Således tror jag att de slutar på jumboplatsen i respektive grupp.

Vilka kommer "flippa" då? Jag håller Wolves som favoriter i grupp A, tror de tar sig till semifinal. Vilka som joinar de är hugget som stucket, stenhårt kommer det bli hur som helst!

I grupp B så har jag två "givna" som ska vara med långt där uppe efter grundomgången och det är Eastbourne och Poole och det är också dessa jag har som leans till morgondagens event.

Vi får se hur allt bär sig under dagen med vädret och framförallt odds-sättningen av bookies. Kan bli intressant, de brukar erbjuda både vinnarspel, H2H m.m på detta.

På återhörande, lads!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), eddieh (+3)

Senast redigerad av Overkill den 2011-04-27 klockan 00:29.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat