Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-28, 22:39   #166
Govahill
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 754
Standard

Jag har redan läst tråden (innan någon snabbt hänvisar till sökfunktioner och dylikt) men det är ett par grejer som jag kanske har missförstått eller inte har fattat så om någon vänlig själ kunde upplysa mig vore jag tacksam.

I stora drag så går systemet ut på att vinna 2 av 6 bet i varje serie så fort som möjligt. De flesta verkar följa modellen med att vinna 55,110,220,330,440,660 kronor. Så man siktar alltså på att vinna runt 165 kronor i varje serie och sedan stänga ner den och börja om med en ny serie. Så långt är jag med.

Jag har själv testat, testade med fyra serier och det slutade med vinst med 2-1, 2-2, 2-2, 2-3. Det femte bettet i serie fyra (att vinna 440) tyckte jag personligen inte kändes allt för kul med tanke på att man satsar ganska högt för att "bara" vinna 165 kronor totalt sett till serien. Men det positiva var att efter 4 spelade serier låg jag plus runt 600 spänn.

Självklart spelar också oddsen in, desto högre odds desto lägre insats. Men om jag tex förlorar ett bet till 1.70 borde man inte då höja sitt "mål" för att spela tillbaka de pengarna man torskade för annars är man inte "on target" och serien kommer inte att stängas med vinst på 165 som det är tänkt?
Håller man sig till odds på 2.00 så fungerar planen utmärkt men jag är lite frågande till om vad man ska göra när man satsar mer pengar till ett lägre odds och förlorar?

Min personliga åsikt är just nu att det inte känns riktigt värt risken då jag med all säkerhet någon gång kommer att åka dit i en serie och det kommer nog att kännas rätt rejält i kassan.
Jag har också lekt med tanken att dubbla insatsen, alltså köra 110, 220, 330, 440, 660, 1320, men att försöka att vinna 1320 för att vinna 330 i en serie känns som en vansinnig risk om man nu skulle hamna i den situationen.

Tacksam för svar.

G.
Govahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat