Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-29, 00:19   #27
poja_90

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
Kan du klargöra varför spelförstörelse tillhör spelet mer än filmningar?

Jag håller tyvärr inte med dig. Och ifall spelförstörelse tillhör fotbollen mer än vad filmningar gör, så hade det varit för att det har funnits längre inom fotbollen och vi har sett det ett tag så att vi ser det som en del av spelet, medans filmningar är relativt nya (ökningen och användningen av filmning). Nytt med den moderna fotbollen som spelas så att säga. Kollar du lite överallt på vilken liga som helst så ser du att filmningar börjar ta över som "speltaktik", vilket du hade kallat spelförstörelse för.
Tror högst tveksamt att dragningar, nypningar, och annat fult spel tillhörde fotbollen när sporten först spelades på gatorna eller på dom stora ängarna. Eller senare när lagfotboll drog igång. Tveksamt Poja.
Det beror väl helt på vart du drar linjen på spelförstörelse och vart du drar linjen på filmningar.

Att förstärka en tackling till en viss grad anser jag vara okej. Men jag tycker absolut inte en filmning som Alves då en spelare inte nuddar honom och att då förstärka så långt som att bäras ut på bår? Ja då måste jag fråga om det är en kvinna på plan lr inte.

Att gå in i en 50/50 tackling för att försöka nå boll men man vet att det är en ganska stor chans att han tar sig förbi men ändå fullföljer för att iaf hindra anfallet är okej.
En tackling bakifrån då du inte har någon som helst chans att nå boll och bara är ute för att förstöra spelet, är ju såklart helt fel. Men det resulterar ju ändå oftast i ett rött kort. Tacklingar och spelförstörelse har ändå domarna allt som oftast rätt bra koll på så jag förstår inte ditt gnäll över det.

Ja det är väl klart att det ökar när man ser matcher som barcelonas och inser att det ger resultat. Men det är ju bara skamligt att män med miljontals ögon på sig, som ska föreställa förebilder går o slänger sig utan att dom ens har kontakt med den andra spelarn.

Att filmingar är relativt nytt skyller jag på att männen back in the day inte var lika fjolliga och bortskämda som de är nu.

Och att dragningar och etc inte tillhörde när fotbollen spelades från början på gatorna tänker jag mig inte ens ge mig in på, varken du eller jag vet vad som hände då. Men jag är säker på att en och en annan tröjdragning drogs då med.
Har du ens spelat gatufotboll? Det förekommer fult spel där, men fan inga filmningar.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat