Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-29, 10:20   #34
poja_90

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Själv tycker jag att alla filmningar ska granskas i efterhand och om den är tillräckligt grov (Rivaldo VM 2002 eller Dani Alves senast) så ska denna spelare bli avstängd i ett par matcher.

Om Wenger och Nasri blivit avstängda för att kritiserat domaren (mot Barca) så tycker jag att det är ett grövre brott att filma till sig en matchavgörande utvisning.
Helt korrekt, jag tycker teknologin borde framträda in i fotbollen.
Jag menar, ibland ser vi ifrån tvn att ett domslut är helt fel på bara några sekunder, oftast innan det laget som tilldömts frispark ens har hunnit slå den.
Varför inte ha någon sorts domare som sitter o glor på matchen genom tv bilder som kommunicerar med huvud domarn.

Äej jag tkr någonting iaf borde hända, det är för mycket som står på spel nuförtiden för att man ska kunna förlora på ett domslut emot sig som egentligen skulle varit något solklart.

Jag anser inte att filmning är någon sorts taktiskt sak, det är bara pinsamt.
Att hindra anfall genom spelförstörelse (tröjdragningar, kroppstacklingar eller whatever) är okej. Men det ska ju såklart resultera i ett gult kort.

En filmning däremot borde vara rött kort och avstängd 5 matcher lr nått. Det är fan inte acceptabelt att bara lägga sig ner och låtsas dö.
Tkr synd om alla fotbollsspelare som verkligen har dött på plan när någon slänger sig som de gör.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat