Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-29, 12:34   #43
kakan

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Jag tror inte någon säger att Barcelona är värre än alla andra.

Dock så lever dem på denna "vi har unicef på tröjan" blabla kolla på oss vi är så hedersvärda, vi filmar inte blabla.
Det har tydligt framgått i denna tråden att de är minst lika "ohedersvärda" som vilket annat klubblag. Och det är det många reagerar på.

Dock är inte det stora problemet att barca spelare filmar och ibland spelar fult (se messi t ex, drog upp en boll rakt i nyllet på någon i publiken. Hade det varit CR kan jag lova att det varit ett jävla rabalder).

Problemet är att filmningar inte bestraffas i efterhand. För mig, är en filmning värd flera matchers avstängningar. Ska inte förekomma på fotbollen. Det är samma som dopning = fusk. In med videoteknik efter matchen, och är det en tydlig filmning. AVSTÄNG HONOM! Då minnsam är det slut på dessa löjliga filmningar.

Och sedan är det allmänt känt att La Liga har de ABSOLUTA SÄMSTA DOMARNA. Men nu är det CL vi snackar om så... det är jävla dåligt.
Påstår de att de är bättre än andra lag på att spela fairplay? Har aldrig sett något sådant uttalande.

Filmning = doping? Ok.

Kommer man in med den farten som Pepe och dessutom med hela sulan riktad mot motståndaren ska det rendera rött kort. Om han träffar eller inte har ingen betydelse i det här fallet. Det är tilltaget som ska bedömas och bestraffas och domaren gjorde helt rätt. Den bedömningen är enkel och jag kan inte förstå hur man kan sätta sig emot det.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat