Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-30, 14:08   #5
criba

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 554
Standard

1. 6,9
2. 1,2,4,5,6,9,11
3. 6
4. 1,3,4,6,9,10,11
5. 11,12
6. 1,2,5
7. 8,10

Omgåmgens 1%are på insatsfördelningen återfinns redan i första avdelningen. Det är 9 Livi Destiny som nu åter får Smyg-Örjan bakom sig vilket är perfekt från detta läge. Tar inte så hårt på det trista intrycket i comebacken senast då hästen nog behövde loppet efter två månaders frånvaro. Tränaren småuppåt i intervjuer och skulle favoriten 6 Indigo Broline av någon anledning (resan eller galopp) komma bort så är denna segervana häst mycket tidigt streck. Begriper inte att Örjan är så lite streckad med en så bra häst. Kolla Solvallaloppet 22/12-10 där Örjan åkte till enkel seger mot Zilan Boko bland annat från spår 8 auto, imponerande av om det var lite överpace i loppet så gick han först i tredjespår runt sista böjen och bara försvann. Liknande insats på isbana tre starter sedan, fullständigt överlägsen. Kuskplusset är nog det största i omgången och det kan inte nog betonas hur viktigt det är med bra körhänder bakom knepiga hästar och detta är en mycket knepig herre.
Mycket intressant statistik avslöjar detta då han efter 40 starter har 14 segrar (!) och har ALDRIG varit på plats!!!. Lägg därtill 11 galopper och du har aldrig sett en mer tydlig allt-eller-inget-karaktär på travbanan. Han skiter helt enkelt i det när han inte känner för det och detta tror jag var fallet senast när ytterst mediokre Micke Melander körde, jäkla skillnad nu som sagt! Ju mer jag skriver ju mer puls får jag nu märker jag . För att summera säger jag bara återigen ÖRJAN KIHLSTRÖM och dubblingen är huggen i sten för mig. Han är garanterad en bra resa i andraspåret i rygg på spetsande 2 Calvados Crane och skulle Peter Eriksson sedan göra allvar av sitt hot att köra i spets med 2:an så har vi en snopen Svanstedt i dödens och då vore det fint med Örjan i 2:a - 3:e utvändigt. Med det scenariot kan han till och med matcha en frisk Indigo Broline även om denna värmde klart bra idag. Hoppet är det sista som överger idioten så det blir ett tvillingspel på 6,9 oxå.

Lycka till idag!
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat