Veikkausliiga drar igång igen med ett intressant möte, på fler än ett sätt. Här tycker jag att bolagen är rätt fel ute i sin oddsättning.
Lagen möttes tidigare i år i ligacupen och då vann MIFK med hela 4-0 hemma, fin form även på bortalaget med fem raka vinster i diverse cupspel i år. MyPa har tre vinster och två förluster på sina fem senaste cupmatcher i år.
I vanliga fall hade nog spelet på MyPa varit självklart eftersom dom har ett bättre lag än MIFK MEN i och med att TamU uteslöts från ligan så har MIFK värvat fyra riktigt bra spelare bland annat anfallaren Aleksei Kangaskolkka som troligtvis kommer att starta idag och skulle inte förvåna mig om han gör mål i sin debut mot klubben han lämnade för några år sedan.
Försvararna Värttö och Kojola samt mittfältaren Emet är dom andra spelarna som joinat laget, troligtvis spelar inte alla nu direkt men dom är inte matchotränade eller så eftersom dom redan spelat många matcher med TamU i år innan dom uteslöts.
Historiskt sätt brukar just matcher mellan dessa två lag vara bra och underhållande. Skadeläget i trupperna är följande:
MyPa:
Sampsa Timoska (försvarare)
Riley O’Neill (anfallare)
Pele Koljonen (anfallare)
Fidan Seferi (anfallare)
MIFK:
Johannes Nordström (försvarare)
Jimmy Sundman (anfallare)
Markus Paatelainen (mittfält)
Mikko Paatelainen (anfallare)
Så jag tycker det finns värde i MIFK DnB till 2.62 hos Paddypower samt +0.5 till 1.86 hos 12Bet. Jag väljer dock att testa raka tvåan till 3.85 hos Pinnacle. Matchen direktsänds så kommer att droppa några rader i min dagbok alternativt chatten om det dyker upp nåt spelbart under matchens gång.
Oddsen har rört sig åt olika håll hela dagen så kan vara värt att vänta in dom lite eventuellt köra lite livebets.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: DamageINC (+3)
|