Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-02, 20:18   #217
Overkill

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

2011-05-03 Elit Vetlanda - The field (Elitserien)

Datum: 2011-05-03
Tid: 19:00
Sport: Speedway
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Elit Vetlanda - The field
Period: FT

Spel: Elit Vetlanda
Insats: 5.00
Odds: 2.620
Bolag: Bet365

Motivering:
Jaha, då drar det äntligen igång! Elitserien 2011 i speedway. Vilka håller tråden ut och vilka stupar på vägen?

Vetlanda är regerande mästare och har inte tappat någon av sina nyckelförare, bara att ha den tryggheten att kunna bygga på är värt så otroligt mycket. Laget som ska göra det hårda jobbet denna säsong är följande gubbar:

Citat:
Janusz Kolodziej
Jason Crump
Jaroslaw Hampel
Thomas H Jonasson
Martin Vaculik
Damian Balinski
Patrick Hougaard
Matej Ferjan
Henric Lindqvist
Michael Sjöqvist
Jacob Thorssell
(G) Peter Karlsson
(G) Robin Törnqvist
(G) Christian Agö
Truppen i sig känns väldigt spännande och med inplocket av Balinski som förra säsongen körde för Piraterna. Han han absolut höja sig av denna nya utmaning och det tror jag är det mest troliga. Om man ska dra linjer mellan 2010 och 2011 års trupper så tycker jag att Vetlanda i år har grövre form av stabilitet och om någon förare inte presterar så kommer någon annan kliva fram och vice versa.

Förarna med ett (G) framför sig är gästförare till att börja med och kan plockas in vid eventuella skador på förare i truppen och Törnqvist är aktuell för en reservplats om han visar framfötterna. Agö ren backup och likaså PK (han må inte vara lika bra som tidigare, men rutinen visar han att man kommer långt på!).

Vilka är då främsta utmanarna till guldfavoriten Vetlanda? Dackarna kan man inte låta bli att nämna, de har fått ihop ett bra lag inför säsongen med nyförvärv som Mroczka som har imponerat på försäsongen, Aspegren som visade framfötterna i Vetlanda 2010, King som gjort det bra de tre säsonger han representerat lag i Sverige, Henderson som gjort det jättebra i Smederna i Div. 1 under förra säsongen och Pavlic som är ett stort löfte född 1989. Utöver detta har de ju kvar Holta (halvskadad och hur påverkar det?), Jonsson, Lindgren och Andersen (som för övrigt är skadad och blir borta till i juni). Men den frågan som alltid kommer upp, hur gör Dackarna om t ex två av stjärnorna går sönder en längre tid? Nu är ju Andersen borta men är inga problem om en är borta för det har de ju täckning för, men två kan bli lite jobbigt. Det är Dackarnas största bekymmer, de satsar mer på stjärnglans än på stabilitet igenom laget.

Vilka har vi mer? Vargarna har värvat väldigt smart och kan absolut bli ett litet hot, tycker även Indianernas lag ser väldigt spännande ut men de lär inte räcka ända fram, inte denna säsong i alla fall.

Ja, vad mer finns att säga? Kommer inte riktigt på något mer som kan vara av värde att ta upp.

Vetlanda till 2.62 känns mumma och i min bok har jag de till 2.10-2.15 tops, har svårt att se något annat lag knäppa de på näsan i år.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat