Ogiltigt spel-ID: 375532
Örebro Syrianska tar emot seriens förmodligen sämsta lag Ludvika på hemmaplan. Syrianska som troligen är det starkaste hemmalaget i hela serien har efter förlusten i premiären borta mot Karlstad vunnit 2 raka matcher och verkar riktigt på gång. Man har många spelare som är grymma i medgång så det är oerhört viktigt med två segrar efter torsken i premiären.
Ludvika har bara spelat två matcher hittills och man har förlorat med 5-0 mot Strömtorp och med 3-1 mot länskollegan Dala-Järna. Som båda två är tippade på den nedre halvan av tabellen.
Syrianska bör kunna ta en relativt enkel seger på sin hemmaplan.
Karlslund har gått från div 1 till div 3 på 2 år. Laget har kvar en del spelare från div 1 tiden och många från div 2. Man är stora favoriter till att ta hem serien och har tagit 7 poäng på 3 matcher.
Dala-Järna är tippade i botten på serien och har fått en ok start på serien då man slagit jumbon Ludvika och även spelat oavgjort mot det förmodade bottenlagen Arboga på hemmaplan, efter att ha kvitterat i matchminut 90. Nu ska laget ställas mot seriefavoriten och jag tror inte riktigt man vet vad man har att vänta sig och man kommer med största sannolikhet att få det mycket svettigt.
Karlslund är ett par klasser bättre än Dala-Järna och jag tror man har mycket stor chans till 3 pinnar.
Hade satt runt 1.20 på Syrianska och runt 1.35 på Karlslund i dom här matcherna. Så enligt dom beräkningarna är dubbeln spelbar från 1.63 och uppåt, men med en liten marginal skulle jag rekommendera att allt över 1.70 är spelbart.