Datum: 2011-10-31
Tid: 20:30
Sport: Speedway
Land: England
Liga: Elite League
Match: Poole Pirates - The field
Period: Säsongsbet
Spel: Poole Pirates
Insats: 5.00
Odds: 2.444
Bolag: Betfair
Motivering:
Kan själv inte spela detta då jag inte har något innestående saldo hos Betfair, tyvärr. Hur som helst så vill jag väldigt gärna dela med mig av detta då 2.444 (
2.52 innan kommission) är väl tilltaget på regerande vice mästarna från 2010 års säsong.
I år känns det än mer som att det inte riktigt i slutänden finns någon utmanare som ska kunna hota Poole och de har fått ihop en otroligt god mix av talang, superstars och grovjobbare i truppen. De har Holder och Ward som är helt magiska för tillfället och väl i ett slutspel så kommer de varva upp ännu mer IMO. Watt börjar komma igång efter att ha strugglat inledningsvis på säsongen och likaså verkar det som Gafurov (som jag gnällt konstant på!) har hittat rätt också. På reserven har de Andersson som briljerar. Vad mer kan man säga? Ett mästarlag som är redo att ta på sig blåstället och göra skitjobbet vecka ut och vecka in.
Ikväll fick man ett fint bevis på att laget är på rätt väg och gör det jag skrivit ovan. Det finns inga enkla matcher och de ska köras till sista heatet är vunnet, så enkelt är det. Det finns inga genvägar och det har Poole med största sannolikhet lärt sig sedan 2010 när de blev rånade hemma på Wimborne av Coventry Bees med Bomber i spetsen.
De kommer inte låta samma scenario inträffa igen, blixten slår inte ner två gånger på samma ställe.
2.444 är mumma IMO, ger Poole närmare 50% att stå som Elite League-mästare hösten 2011!