Citat:
Ursprungligen postat av KP
Det köper jag inte. Du menar isåfall att vid undersökningar så ljuger många om vilket parti de röstar för? Har jag svårt att tro.
En arbetsgivare som själv har åsikter likt SD's skulle inte tacka nej till en anställd med samma åsikter.
Det är rädsla för ingenting.
|
SD har väl generellt sett alltid legat lägre i undersökningar kontra valresultat, så ja, folk hugger nog gärna till med något annat än SD när sifo ringer och frågar, lättare att "stå" för det bakom ett skynke på valdagen.
Att häva ur sig på en anställningsintervju att man är SD är väl inte heller att rekomendera, chansen att arbetgivaren är detsamma är väl runt 6 på 100 (ej spelvärt)
Att SD oftast är störst eller iallafall top 3 på internet undersökningar, kan väl ha att göra med att Kalle 17 och Lisa 14 kan rösta på nätet men inte på valdagen. Det kan därimot Ebba 72 och Lasse 54 och dom gör som dom alltid har gjort dvs knappt aldrig surfa på nätet samt rösta på Socialdemokraterna på valdagen.
Kan vara jag som är fördomsfull men ungdomar surfar mer än äldre, och utan att ha några siffror att backa upp med så är jag rätt säker på att SD är större idag bland 15åringar än vad dom var för 5års sen, och om 5år så kommer dom vara större än vad dom är idag bland ungdomar.