Ämne: Riksdagsparti
Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-10, 15:53   #35
Lemasive
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag röstade på övriga, dock så röstar jag ju blankt. Jag anser att vår Demokrati är korrupt och elitistisk. Har länge föraktat partipiskans vinande över dom mentalt svaga vi kallar politiker. Viljan att rösta på något parti som tror sig ha företräde framför sina väljares röster och vilja är knappast demokratiskt, ändå så fortsätter pöbeln att rösta val efter val. Bättre med en illa ledning än att göra något själv är devisen, lathet är nyckelordet och egoismen härjar fritt.

För att jag ens ska fundera att rösta krävs det rätt radikala förändringar.

* Politiker på en högre nivå skall ha certifikat för sitt ämbete
(Såsom kunskap inom nationalekonomi, historia samt regional kunskap/nationell för riksdagen)

* Yrkeserfarenhet och minst 30 år.
(Idag ser vi farser som Anton Abele och den ena illiterata jäveln efter den andra, dessutom krävs det en förståelse för hur samhället fungerar för att påverka det positivt)

* Direktdemokrati och ansvar för väljarna

(En representant skall ha en klar agenda från området han/hon har och följer han inte sina direktiv skall han ersättas om det krävs, det är väljarnas vilja som skall framföras inte politikerns egna.)

* Provisionsbaserad lön

(Politiker skall kunna tjäna bra, men bara om dom jobbar hårt. Idag är det inte ovanlig att en riksdagsledamot har 1 och 2 andra uppdrag privat och tjänar pengar på sidan, detta gör såklart att demokratins kugghjul rullar jävligt segt och vid votering är det oftast en pinsam % som ens orkar ta sig dit. På grund av detta bör politiker tjäna extra pengar för att sköta sitt uppdrag och ju bättre Sverige/Kommunen eller liknande går desto mer får dom ut. Detta för att helt enkelt motivera en bättre arbetsinsats.)

Lite små tankar som jag verkligen vill se genomföras.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+11), eddieh (+3), Shell Peppe (+2), Vlad (+10)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat