Citat:
Ursprungligen postat av Stampe
Rätt ska ju vara rätt, och om din info nu skulle vara rätt och de "bara" avrättat 2-3 miljoner, gör det saken bättre?
Känns som det är lite fel fokus.
EDIT: Glömde citera, men det är riktat till dig Slurf
|
Väldigt svårt att säga. Sovjet dödade en herrans massa judar och många dog ju såklart på andra sätt, det var ju förfan ett krig som pågick. Jag tror däremot att tyskarna bara är ansvariga för några hundratusen döda judar, dessa dog av sjukdomar och av andra dåliga förhållanden i koncentrationslägrerna. Självklart förkastar jag den behandling de utsättes för, på samma sätt som jag förkastar det Sovjet gjorde och det USA gjorde mot Japan. Och jo, det spelar stor roll att ta reda på exakt vad som skedde, då endast tyskarna anklagas för folkmord. Israel hade aldrig kunnat upprättas utan denna sk förintelse och därför är det viktigt att ta reda på exakt vad som skedde och avslöja alla lögner och överdrifter. Det har redan bevisats att det som sas vid nurnbergrättegångarna om judetvål och lampskärmar var felaktigt, vilket är ganska allvarliga lögner.
Sitter på mobilen, så ber om ursäkt för eventuella skrivfel, meningsuppbyggnad osv.