Ämne: Riksdagsparti
Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-10, 22:28   #44
Soap

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg

Ärligt talat så har jag ingen kunskap om det du tar upp här.
Jag vet ingenting om trovärdigheten i dessa siffror, det är självklart även möjligt att alla dessa som sägs ha avrättats heller inte är judar.
Det är Wehrmachts egna rapporter som US Army konfiskerade när de tog sig in i deras arkiv i krigets slutskede. Grejen är den att tyskarna inte gjorde skillnad på t.ex. zigenare eller judar - de såg dem som lägre stående raser. Även slaverna ansågs vara untermenschen men då det behövdes kanonmat till östfronten så tonade man ner den retoriken och försökte rekrytera i de ockuperade länderna med propaganda mot kommunismen som ideologi.

Spoiler:
http://www.politicsforum.org/forum/viewtopic.php?t=65285

Citat:
Det skulle inte finnas judar som överlevt flera olika koncentrationsläger om det varit så att det först en förintelsestrategi.

Om du hade brytt dig om att läsa på lite så inser du att de som deporterades till lägren var främst arbetsföra, där det saknades medel att deportera så sköt Einzatzgruppen folk i första bästa skogsdunge. De flesta barn och gamla kom från städernas judeghetton som man utrymde på kort tid med hjälp av tåg. Iom att kriget i öst inte gick som man hoppades så ökade behoven av slavarbetskraft iom att stora delar av den tyska arbetskraften (läs männen) låg vid olika fronter.

Du får gärna presentera Himmlers direktiv om fångarnas hälsa som bevisar karlns beryktade godhet.

Citat:
Det jag däremot bryr mig om är att försöka få mer insikt i om det verkligen skett en systematisk massgasning av judar, som det påstås. Hitills har jag inte hittat belägg för detta.
Jag förstår inte varför det spelar någon roll på vilket sätt man mördar människor. Ett organiserat massmord är ett organiserat massmord. Om det sen begås av soldater med gevär eller i läger pga svält eller påstådda gaskamrar borde i rimlighetens namn kvitta. Tyskarna avsåg att förslava vad de ansåg vara Europas undermänniskor och göra germanerna till de nya kolonialherrarna.