Ämne: Riksdagsparti
Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-11, 09:54   #54
Moffegrev

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzy_ Visa inlägg

Moffegrev: Hur tror du att vi bäst undviker "invandrarghetto"? Genom att undvika dem, öka segregationen och sedan gå hem och säga att politikerna ska fixa problemet? Eller att på bästa möjliga sätt "deltaga" i dem och på så vis själv få inblick i främmande kulturer samtidigt som du hjälper invandrare att integrera sig i samhället? Och tror du inte att dem andra partierna arbetar för att förbättra invandringen?

Realisera mera!
Det är genom dagens politik det skapas invandrarghetton, inte genom SD's. Egentligen är det inte svårare än att vi har tagit in så pass många att det i princip är ofrånkomligt med invandrarghetton, segregation, osv. Hade vi tagit in en bråkdel av de vi har tagit in nu hade det knappast existerat några bilbränder i förorterna.

Sen tycker jag det är ett jävla hyckleri när godhetsapostlar talar sig varma om invandringen för att sedan direkt flytta sina barn från skolor där det är över en viss gräns invandrare. Jag ser det rätt ofta i mitt barndomskvarter, föräldrar som skickar sina ungdomar en bit bort ifrån invandrarskolorna, trots att de ligger närmast.

Det de andra partierna gör i dagsläget är att skapa etniska enklaver och segregation. Ta städer som Katrineholm, Borlänge och Örebro, de kommer aldrig kunna få bukt med sina importerade somalier, utan utanförskapet är ett faktum som kommer förbli.
Det de gör i dagsläget, med s.k instegsjobb för nyanlända, dvs en http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action anser jag är helt sjukt, och ett förbannat hån mot oss väljare.
Att å ena sidan skrika sig hes om att vi behöver arbetskraft, för att sedan importera inkompatibel "arbetskraft" och subventionera den är så vidrigt att jag finner inte ord för det. Sen deras integrationsåtgärder ska vi väl inte ens tala om vilket slöseri det är med resurser?

Det som har präglat Sveriges invandringspolitik de närmsta åren är att man låtit känslor styra istället för rationalitet, och man har blundat för de problem som uppkommer när man importerar stora mängder främmande folkslag. Ta bara gruppen zigenare som exempel, hur länge har inte de funnits i Sverige? Sedan Gustav Vasas tid om jag minns rätt, känns det som ett nettovinnarfolkslag? Vissa vill inte integrera sig och bli svenskar, utan vill leva i sina etniska enklaver, på samma sätt som många svenskar tydligen vill det.

Alla är inte lika, och alla fungerar inte lika bra i alla situationer, det måste vi acceptera om vi ska kunna skapa ett välmående samhälle. Det finns ingen magisk gräns vid Sverige som förhandlar alla världens folkslag till svenskar.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat