Ämne: Riksdagsparti
Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-11, 14:54   #58
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Diskussionen rörde sig väl mest runt SD innan den spårade ur i något totalt irrelevant snack om förintelsen.

Det verkar vara många här inne som röstar på SD, och anger som huvudskäl(?) att deras invandringspolitik skulle vara bättre än de båda blockens. Segregationsproblematiken andra problem kopplade till invandring är redan här, och jag tror att samtliga seriösa partier vill lösa dem. Kikade på SDs partiprogram precis och jag ser att de har inte för avsikt att kasta ut de invandrare som varit här en längre tid, utan snarare kasta ut de som kommit nyligen/söker asyl.

Min syn på saken är att vid det laget som Sverige återigen består av en någorlunda homogen befolkning till följd av t ex SDs avsikter (vilket ju lär dröja ett bra tag), så kommer vi att ha hunnit lösa de problem som finns på ett tillfredsställande sätt. För övrigt så ser jag inte det roliga i att alla går omkring och är blonda och heter Sven och har samma intressen, religion och syn på världen. Eller tanken med att vägra behövande tillgång till skydd vi kan bistå med när de flesta andra länder vägrar för den delen.

Jag röstar på sossarna förresten (som svar på Pro_Patrias inlägg) och jag tror, som väl de flesta andra också gör, att det inte är en milsvid skillnad om jag skulle rösta på ett blått parti. Båda sidorna har samma problem att tacklas med och skillnaden ligger väl i att vänstersidan vill tackla dem med en mer humanistisk utgångspunkt, medan högern tar till effektivare(?) och hårdare metoder. Man kan väl likna det vid att dra av ett plåster. Man kan rycka av det snabbt och det svider till nå jävulskt en kort stund (blått) eller så kan man dra det sakta och få ett milt obehag under en längre tid (rött).

End rant...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat