Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe
Hej!! Jag undrar bara vad du har för motivering till Söderling spelet?
Jag tycker själv att han ser helt bedrövlig ut just nu.
Han var totalt utklassad av en Verdasco som inte spelat bra på år och dar.
Sen när Verdasco lyckades släppa 40-0 i egen serve så kändes det ju inte som att han skulle vara med på banan i ett avgörande men Söderling tappade 3-0 där innan han lyckades stänga matchen till slut.
Jag tycker att Almagro är nivåer över Verdasco just nu och 2.12 känns ju sjukt bra. Nära maxspel för mig.
|
Ärligt talat så tror jag vinsten mot Verdasco betydde väldigt,väldigt mycket för Söderling. Speciellt mentalt sätt. Dessutom tycker jag faktiskt Verdasco spelade bättre än på länge, samtidigt som Söderling spelade helt ok enligt mitt tycke. Lägg därtill att svensken precis fått en ny tränare och jag tror att han redan nu kan få en liten extra kick där.
Jag vet att många resonerar som dig, att Almagro är ett bra spel. Jag kan förstå det men jag tror Söderling kan "överraska" en hel del och jag tror han kommer spela betydligt bättre idag än mot Verdasco. Det kommer bara bli bättre from nu och han kommer bara bli starkare och starkare tror jag.
Dessutom ställer jag mig frågande till Almagros form.
ExtraCheese
Oj, visste inte ens om att du hade ett liknande namn där. Sammanträffande minst sagt.