Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-13, 09:42   #1
zimzelen
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-05-13 M. Sharapova - V. Azarenka (W BNL QF)



Datum: 2011-05-13
Tid: 19:30
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: W BNL QF
Match: M. Sharapova - V. Azarenka
Period: ft

Spel: M. Sharapova
Insats: 2.50
Odds: 2.600
Bolag: betfair

Motivering:
Tennisrekar ser man inte så ofta. Tänkte att det var dags för min första. Och vem vill inte ha Sharapova som sin första?

Att Azarenka favöriseras i denna matchen är helt enkelt hennes framgångar under året. Drog sig ur mot Wozniacki pga skada i Indian Wells för att sedan vinna Miami mot just Sharapova efter storspel när det väl gällde.
Grussäsongen ser onekligen bra ut på pappret för henne med en seger i Marbella och en finalplats senast i Madrid. Men tittar man på motståndet så har det inte varit mycket att hänga i granen med. Marbella var fyllt av hoppfulla dussinspelare som Azarenka rengjorde banan med för nästa match. I Madrid fick hon dock lite motstånd i form av formspelande Goerges för att sedan förlora finalen mot en bra servande och hårt slående Kvitova i två raka. När Aza inte får diktera matchen mot hårt slående spelare får hon problem. Tilläggas bör att Madrid är det närmsta hardcourt man kan komma på en grusarena vilket är var Azarenka trivs bäst. Rom är en helt annan arena.

Sharapova då. Jo hon tuffar på hon med. Lyckas oftast ta sig långt var hon än spelar. Senast I Madrid blev det respass mot en suverän Cibulkova som jag trodde jag skulle se i finalen istället för Kvitova. Sharapova har sett urstark ut i Rom. Senast tog hon sig igenom en match utan ett dubbelfel vilket inte har hänt på 135 matcher. Senast dessa möttes i finalen (Miami) var det 21-19 i vinnare för Shara och de kom lite för sent för Shara samt 43 unforced errors mot Azas 21 var klart matchavgörande.

Nu känns det faktiskt som att Sharapova är på väg mot en liten formtopp här och det är riktigt lägligt inför Franska Öppna. Azarenka må fortfarande flyga på ett bra momentum men efter en hård kvällsmatch i 3 set mot Pavlyuchenkova igår tror jag inte hon räcker till om även denna matchen går till 3 set.

Azarenka har nog siktet inställt på Franska Öppna medans för Sharapova betyder detta så mycket mer. En seger här så är det nog många som börja lägga pengarna på henne som segrare av Rom och till och med Franska Öppna.

50-50 match detta för mig och det säger även mina Oncourtinställningar 51-49% till Azarenka. Något som de flesta på Tennisinsight håller med om. Värdet ligger således på Sharapova. Det samt Sharapovas uppåtgående form ger mig motiveringen till spelet.

Det blir en hård fight med två bra servande damer. Ett överspel ligger nog bra till också.

Jag lägger även ett spel på Sharapova som segrare av Franska Öppna idag. Ligger på 25 ggr just nu. Jag skulle ha insett detta tidigare då hon låg på mycket högre odds. Det lär justeras efter en seger mot Azarenka. Vid förlust lär du inte tappa de pengarna ändå. Hon sjunker stadigt som det är.

OBS! Skall ni se matchen på Eurosport ikväll, stäng av ljudet. You will thank me later.

Mitt spel är lagt på betfair därav oddset. Medium stakes för mig i spreaden då den faller in på ett system. Utanför lägger jag en större slant.

BOL för er som får för er att rygga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jonas326 (+1), pepphe (+5), Boone (+20)

Senast redigerad av zimzelen den 2011-05-13 klockan 09:45.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng