Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-15, 12:36   #15
GameSetMoney

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 97

GSM tippar tennis!
Stats: 3 - 3 - 1
ROI: 95.38%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Då kör vi vidare. Två spel på damernas finalmatch idag, Stosur vs Sharapova, där jag väljer att lira på Stosur.

Sharapova har faktiskt hela 7-0 i inbördes möten vilket på förhand låter riktigt bra. Däremot skulle jag vilja säga att den statistiken är lite missvisande. För det första finns där inte ett enda möte på grus, där lirar Stosur absolut bäst på just nu och för det andra är många av dessa mötena långt bak i tiden.

Varför Stosur vinner?

1. Hon har ett spel där hon kan skifta tempo, bla med en härlig backhandsslice. Detta temposkifte gör så att Sharapova inte får smälla på hela tiden och därmed hamna i ett härligt tuggande som hon ibland kan göra. Dessutom har Stousr en härlig serve som kommer neutralisera lite av Sharapovas effektiva returer (denna veckan).

2.Stosur trivs som bäst på grus för tillfället. Det visade hon förra året med en RG final och det har hon visat iom denna turnering också. Han är sakta men säkert på väg mot den storformen. Hon vill verkligen vinna idag och visa att hon blir att räkna med.

3. Sharapova har spelat bra denna vecka men jag tror fortfarande att hon har en längre bit till formen än vad man fått se denna turnering. Hon kan ibland hamna i en svacka med sitt spel och med sin serve. Idag tror jag inte hon kommer ha råd med detta och jag tror det kommer straffa sig på direkten. Speciellt om hon skulle börja ha svårt med serven igen som hon ibland får.

Jag tror stenhårt på Stosur och oddsen är verkligen riktigt, riktigt bra. Idag bryter hon 0-7, det är liksom nu eller aldrig och det är verkligen upplagt för ett trendbrott.

2011-05-15 14:00TennisS.Stosur vs M.Sharapova +2.5Game FT 9.5 2.150

2011-05-15 14:00TennisS.Stosur vs M.Sharapova 1 FT 8 2.430
GameSetMoney är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat