Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-17, 12:35   #57
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Fläsk m löksås.

Blir Sing Nudlar för mig i dag. http://wokochsushibar.se/uploads/files/meny.pdf

Otakt med sömnen också då dom var här och spola avloppsledningarna. Dom har börjat med det i stället för att byta stammarna helt och hållet. Fast lite blåst känner man sig. Jag har inte ro att vara borta längre än en vecka i stöten och så kort flygresa som möjligt till värmen ska det också vara. Så Thailand är inte att tänka på utan det får räcka med Fuerteventura.

Hur som helst så hade jag siktat in mig på en 3-veckors vistelse på något lagom flott ställe långt åt helvete bort. Bara för att jag var tvungen. För när dom tejpat igen lägenheten (som brukligt är vid stamrenovering) och hänvisat till en barack på gården så hade jag inte haft något annat val än att dra. Men nu verkar man bli blåst på den trippen och lika bra är det.

Lite mer om spel då. Förr när SS körde no-limit var det vanligt att storfräsarna hade egna butiker. Själva verksamheten förutom oddset var ju av noll intresse utan det var terminalen som var guldgruvan. Om det hade varit möjligt så hade dom helst haft maskinen hemma på köksbordet och sluppit resten som bara var till besvär.

8 % av omsättningen stannade hos ombudet/spelaren. Sen fanns det ytterligare möjligheter att dryga ut kassan. Stämpla in 10-kronors bongar var populärt under många år. Säg att oddset på trippeln var 1.76. 100 kr x 1.76 gav just 176 tillbaka. Men 10 x 1.76 rundades upp till 18 och då står vi på 1.80. Sen gav varje inlämnad vinstbong 3 kronor i provision och då hamnar vi på 2.10 helt plötsligt. Lite skatt på det men nu räknade jag inte in dom där 8 procenten. Själv var jag småhandlare på den tiden och fick nöja mig med 3 % på inlämningen och 1:50 per bong. Privat avtal med ombudet alltså.

Sen kom försämringarna slag i slag. Först lyckades SS med konststycket att låsa komber med tungt spel. Det handlade ändå om X antal miljoner innan dom drog ur sladden och det tog cirka 15 år innan dom kom på hur man gör! Sen kom nästa och nu blev det kännbart på allvar för butiksägarna. Max 15.000 per komb och butik. Blev sedermera 10.000 och för vissa obstinata ombud sattes ribban på 5000.

Ja nu blev det genast ointressant att bedriva näringsverksamhet. Omsättningen skulle ju sjunka med över 90 % för storhandlarna och dom med stor bekantskapskrets. Nya gränsen läckte ut lite i förväg och över en natt blev det ovanligt många små kiosker med röd skylt till salu. Värdet på butikerna satts ju efter omsättningen (Läs provision från SS) så dom fick ju furstligt betalt för i princip värdelösa butiker. När dom nya ägarna installerat sig försvann ju omsättningen och där stod dom med lång näsa och fatta ingenting.

Sen gjorde det mindre skada att dom där 8 % i provision på oddset sänkes till 2 % för då hade alla sålt för länge sen. Högre återbäring på komber och andra produkter så i slutändan gick det jämnt ut för ombuden. Rättare sagt dom stora butikerna tjänade och dom mindre närbutikerna med kortbuntar under disk blev stora förlorare. Precis som det var tänkt. Helst så vill SS slippa ombuden helt och hållet. Visste dom att allt spel via ombud skulle flyttas över på nätet om dom plockade in terminalerna skulle dom inte tveka en sekund.

Ja då har det gått nästan en timme sen jag började plita på det här. En promenad och handla lite för lunchen så har dagens rätt-pöbeln hunnit lämnat tills jag kommer. Efter det sova lite middag då jag missa hedersstunden efter frukost på grund av hantverkarna. Som ni hör så ligger det på om dagarna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5), Korsikanen (+5), Moffegrev (+3), KP (+3), Damphousse (+3), performance (+10), Vlad (+5), Soap (+5), Stekel (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat