Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-18, 22:22   #18
zimzelen

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 390005

Ogiltigt spel-ID: 390007

Två spel där jag är förvånad över oddsen. Här är det värde så det stänker om det.
Jag spelade faktiskt emot Andujar mot Benneteau för att jag har tyckt att hans form har svajat lite men efter att jag såg matchen idag så verkar det inte vara något fel på honom. 2 matcher i Nice nu och 100% serve hold. Almagro då? Han såg inte alls inspirerad ut mot en Berloq som jag trodde att han skulle ta i två raka. ALmagro är ju något av en gruskung men han har faktiskt inte sett så vass ut under grusperioden i europa under våren. Andujar däremot är en spelare jag gillar och som faktiskt har en väldigt bra statistik mot landsmän. 91-44 mot Almagros 59-46. Andujar har 6-1 i senaste matcher mot landsmän. Tittar man sedan på Almagros turneringar innan Roland Garros så spelar han faktiskt aldrig förtureningar förutom World Team Cup då. Jag undrar hur motiverad han verkligen är i Nice.
Min Oncourt säger mig också 51-49 för Almagro. 3,25 på Andujar är taget för en medelinsats.

Sofia Arvidsson slog som bekant Jankovic igår. Jag spelar inte henne enbart på det resultatet utan för att hon säger själv (läser hennes blogg ibland i Hallandsposten) att hon spelar den bästa tennisen på länge. Madrid hade varit en ännu bättre upplevelse för henne om hon inte hade stött på Azarenka. I Bryssel visar hon fortsatt fin form bevisligen. Nu möter hon Shuai Peng som jag inte riktigt vet var hon står men resultaten imponerar inte på mig där segrarna mestadels varit mot halvskadade spelare (Mirza, Petrova) och spelare i en dvala (Kuznetsova, Rezai bl.a.).
De har 1-1 i h2h Sofia vann i Zurich '08 och Peng vann '10 i fed Cup. Båda matcherna gick till 3 set.
Helt klart en 50-50 match för mig här med och återigen är oddset på tok för bra att inte hugga på 3.50

Nu har jag inte ens kollat betfair men dessa tar jag på bet365. Jag kanske lägger till något mer spel på hcp när linorna släpps på bet365. Jag skulle tro att båda matcherna går mot överspel.

edit: För att förklara Oncourt för er som inte vet vad det är. Det är alltså ett program som för statistik över alla tennisspelare. Det har ett inbyggt Prediction program som kalkylerar en utgång enligt dina egna inställningar du väljer. Man väljer själv vad som ska ha mest inverkan på kalkylen. t.ex. inbördes möten. form. hur bra man spelat i en turnering m.m. Den räknar sedan ut sannolikheten i matchen efter dina anställningar. Almagro har idag alltså 51% chans att vinna mot Andujar efter mina inställningar.
henke111 (+2)

Senast redigerad av zimzelen den 2011-05-18 klockan 22:29.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat