Ogiltigt spel-ID: 392384
Ogiltigt spel-ID: 392388
Kräftgången håller i sig. Jag skyller på att det är veckan innan Roland Garros.
I morgon blir det 2 spel. Jag såg bara 2a setet av Bartoli- Garrigues och av det jag såg var Bartoli riktigt bra. Petkovic mot Hantuchova var ungerfär så bra som hon brukar vara, hon har en fortsatt fin form men jag var mest irriterad på Hantuchovas approach i vissa game/bollar. Hon var så förutsägbar på avgörande bollar och fårvånandsvärt stillastående. Så fort en boll var någorlunda vinklad mot kanten kunde hon aldrig replikera likvärdigt. Det var bara deff rakt igenom. Men när hon väl bestämde sig för att kliva in och diktera spelet var Petkovic stundtals utspelad. Det är just därför jag tror att Bartoli tar detta. Till skillnad från Hantuchova så lär Bartli inte deffa. Det här är en tjej som går 100% på allt. Det gillar jag. pang pang pang!
Från pang går jag till Peng. Formen verkar peka spikrakt uppåt. det är 2-2 i h2h och förlusterna gick på 4 och 5 game i Wozniackis fördel. Nu sitter linan på +4,5 på Peng. Det känns som ett väldigt stabilt spel för mig i och med Wozniackis tveksamma form och Pengs kraftigt uppåtgående form. Antalet games mellan dessa damer har sett ut så här i kronologisk ordning... 27 (peng segrare), 34 (Peng), 20, 19. Känns inte som att Woz är i en så pass bra form för att köra över Peng precis i dagsläget. En lina på 20,5 till 2ggr pengarna känns lockande.
Ogiltigt spel-ID: 392565
Varför inte